Ana sayfa Dijital Pazarlama Employee Advocacy ile Başarılı Olmanın 17 Yolu

Employee Advocacy ile Başarılı Olmanın 17 Yolu

6
0

Employee Advocacy Nedir?

Çalışanlarınız, markanızın en büyük taraftarları olabilir. Employee advocacy terimi, şirket çalışanlarının kendilerine ait olan online kanallar üzerinden markaya değer sağlamasını ve marka içeriklerini, sosyal ağlarıyla paylaşmaya motive ederek çalışanların iletişime katılımını sağlamayı ifade eder. Çalışanların adeta şirketinin avukatlığını yapması gibi savunması anlamına gelen kavram, çalışanların marka elçiliğini destekler.

Bu resim için metin sağlanmadı

1. Word-of-Mouth Marketing

#WOMM yani Word-of-Mouth Marketing ağızdan ağıza pazarlama olarak ifade edilmektedir. Türkçe’de bu terimin kulaktan kulağa olarak çevrilmesi, yüksek ihtimalle daha uygun gibi görünmektedir. Markanın hizmetleri ile ilgili kişilere konuşacakları bir neden verip, markanız hakkında konuşmalarını sağlamak ve diğer kişilere aktarmaları ile ilgilidir. Çalışanlarınız da markanız hakkında konuştuklarında onların çevresi de markanız hakkında konuşmaya başlayacak ve bu, kulaktan kulağa yayılacaktır. Başka bir ifade ile bir sosyal medya hesabından diğerine aktarılacaktır.

2. Bağlı Çalışanlar

Bağlılığı olan çalışanlar, daha tutkulu ve üretken olup işinize büyük katkı sağlar. Çalışanlarınızı açık marka savunucusu olarak katılıma davet etmek, işleri ve çalıştığı ortamlarla daha fazla bağ kurmasına neden olacaktır.

Bu resim için metin sağlanmadı

3. Çalışan Gelişimi

Çalışanlarınız, şirketinizin ve ilgili sektörün içeriklerini paylaştıkça kurumunuzun işlerini daha fazla öğrenerek kendilerini daha fazla geliştirebilirler.

4. Kişisel #Markalaşma

Çalışanlarınız employee advocacy sayesinde kendi kişisel markalarını profesyoneller gibi geliştirme fırsatına sahip olabilir. Daha bilgili çalışanlarınızın olduğu insanlar tarafından bilinirse daha güvenli ve daha değerli bir #marka hâline gelirsiniz.

5. Derinlemesine Markalaşma

Şirketi destekleyen çalışanlar aracılığıyla marka taraftarlarının sayısı yükseldikçe, daha iyi bir marka yelpazesi oluşturursunuz. Markanızın ortaya çıkması, gerçek bir şirket imajı oluşturur. Buna örnek olarak #Google çalışanlarının marka imajı için yaptıklarına göz atabilirsiniz.

Bu resim için metin sağlanmadı

6. Trend Stratejileri

Herkesin paylaştığı ve bilgiye eriştiği platformlara ulaşın. Sosyal medyanın güçlü bir araç olabileceğini unutmayın.

7. Artırılmış Erişim

Çalışanlarınız paylaşım yaptıkça kurumsal profilinizin şu anda takip etmediği yüzlerce potansiyel müşteriye ulaştığını gözlemleyebilirsiniz. Şirketinizin yüzlerce çalışanı varsa, onların paylaşımları sayesinde ulaşamayacağınız binlerce insan ile etkileşimde olabilirsiniz.

8. Daha Büyük Varlık

Erişim artışı, markanızın daha büyük bir varlığa sahip olduğu anlamına gelir. Bir marka taraftarı ya da çevresinden biri; ürününüzü veya hizmetinizi arayan diğer bir kişiyi tanıması, markanızın varlığı için büyük bir fırsat olacaktır.

9. Kişiselleştirilmiş Markalaşma

Çalışanlar, markanızı desteklemek için tanıdıklarının yorumlarını gördükçe, marka bilinci oluşturma çabaları da kişiselleştirilir. Markanız, müşterilerinizin ihtiyaç duyduğu şeye dönüşür.

10. Farklı Açılar

#EmployeeAdvocacy, #pazarlama çabalarınızı farklı açılardan ve farklı sesler ile desteklenmesini sağlar. Bu, markanızın sesinin olmaması anlamına gelmez; çalışanlarınız değişik açılardan katkı sağladıkça onların da söz sahibi olarak desteklenmesi ile ilgilidir.

11. Marka Bilinirliği

Tıpkı reklamcılıkta olduğu gibi, markanızdan ne kadar çok söz edilirse o kadar unutulmaz olur. Çalışanlarınızın hedef kitlenizin önüne çıkmasına ve marka bilinirliğini geliştirmesine izin verin. Bunu, çalışanlarınız ile bağlantılı kitlelere ulaşmak için #reklam çabalarını yeniden hedefleyerek destekleyebilirsiniz.

Bu resim için metin sağlanmadı

12. Artan Trafik

Her yeni bağlantı ve içerik paylaşımı, trafiği artıracaktır. Paylaşmaya değecek değerli içerikler oluşturmaya devam ederseniz, yeni #potansiyel müşterilerinizin markanız ile daha fazla etkileşime girme olasılıkları artar.

13. Çalışan iş birliği ve geri bildirim

Çalışanlar markanız ile bağ kurdukça, geri bildirim sağlayarak işinizi geliştirmeye yardımcı olacaklardır. Şirket politikalarınızın marka taraftarlığını ve inovasyonu desteklediğinden emin olun.

14. Yetenek Havuzuna Başvurmak

Fazla sayıda çalışanları olan şirketler, yeni yetenekleri bulmada ve iş pozisyonlarını doldurmada hızlı olabilir. Ancak küçük işletmeler de büyük şirketlerin işleyiş tarzını sunmak ve prestij kazanmak için marka taraftarlığı ile çalışanları yönlendirmeye eğilimliler.

15. Bağlantıları Keşfetmek

Çalışan profillerinizle bağlantılı olan insanların da topluluk bağlantıları, iş profesyonelleri ile iletişimi ve kendi iş kolları olan yakınları olabilir.

16. Mutlu Çalışanlar

Employee advocacy, iş yerinin atmosferini iyileştirirken katılımı sağlamanıza yardımcı olabilir. Çalışanlarınız bir takımın parçası olduğunda, fırsatlarını ve desteklemeye değer şirketlerinden memnun olma olasılığı daha yüksektir.

17. Mutlu Müşteriler

Çalışanlarınız daha mutluysa ve işletmeniz daha görünür durumda ise müşterileriniz daha mutlu olur. Sonunda, işi artırmanın en hızlı yolu mutlu müşterilerilere yöneliktir. İşin özü her zaman duyduğumuz bir söz gibidir; mutlu çalışanlar, mutlu müşteriler yaratır.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here