Ana sayfa Arama Motorları Covid19 Döneminde Dijital Pazarlama ve Öngörüler

Covid19 Döneminde Dijital Pazarlama ve Öngörüler

22
0

Tüketici Evde Kalmaktan Sıkılacak

Hiçbir şey yapmama isteği ve depresyon belirtileri baş gösterecek. Karantina sırasında kitap okumak, dil öğrenmek, resim yapmak gibi uzmanlarca verilen tavsiyeler insanlarda anksiyeteye neden olacak.

Kendisini iyi hissetmeyen kullanıcılar, yalnızlık ve başkaları ile konuşma ihtiyaçları nedeniyle sohbet platformlarına yönelecek. Aile içi sorunlarda artış gözleyebiliriz.

Yenilikleri tüketen tüketiciler, eski dizi ve filmlere yönelecek. Tekrarlanan içerikler göreceğiz.

Güzel Havalar Yaklaşıyor

Güzel havalar ve güneşli günler dışarıya olan özlemi artıracak. Bu aşamada karantinadan sıkılan tüketicilerin AR sistemlere yönelmesi kaçınılmaz.

Sıcak havalar ile insanları evde tutmak daha da zorlaşacak. Bu dönemde soğutma cihazlarına büyük rağbet olacağı aşikar.

Anormal, Normal Hale Gelecek

Hergün vaka sayılarının açıklanması, sürekli gündemde olan Covid-19 haberleri insanları tam anlamıyla bıktıracak.

Profesörlere, ünlü isimlere güvenilirlik azalacak. Bu dönemde tüketiciler sığınacak güvenilir bir liman arayacak. Bu aşamada özellikle e-ticaret yapan şirketler “güvenilirlik” konusunda önemli adımlar atmalı ve kısa sürede güven konusunda tüketicilerin kafasında soru işareti bırakmamalı.

Aşırı titizlik ve temizlik alışkanlığı kazanacak olan tüketicilerde bu durum takıntı haline gelse de normal karşılanacak.

Karantinada Ramazan

Toplu iftarlar yerini görüntülü konuşmalara bırakacak. Teknoloji bu yönden yeni uygulamalar sunacak ve insanları dijital olarak bir araya getirecek.

Zamanının büyük çoğunluğu dışarıda ve işte geçiren tüketici artık evde yemek yapmaya başlayacak. Yemek tarifi veren sosyal platformlara rağbet artacak. İnsanlar yenilikçi fikirler arayacak.

Belli süre sonra yemek yapmak sıkılan tüketici pratik yemeklere yönelecek. Bu dönemde konuşulan tek şey yemek olacağa benziyor.

Kilo Alıyoruz!

Hareketsizlik nedeni ile aldığı kiloları fitness uygulamaları ile vermeye çalışacak olan tüketici, online diyet uygulamaları ve online diyetisyenlik yapan hesaplara yoğunlaşacak.

“Online Muayene” kavramı hayatımıza iyiden iyiye girecek. Artık hastaneye gitmek yerine doktorlar online olarak hizmet verecek.

Covid-19 döneminde dijital pazarlama ile ilgili birkaç öneri

  • Tüketici araştırmalarınız bu dönemde doğru sonuç vermeyecek.
  • Muhteşem cuma, harika cumartesi gibi özel gün uygulamaları markalar için sonuç vermeyebilir.
  • Marka bilinirliliği açısından indirimler yapmak yerine, toplumsal fayda sağlayacak yardımlar yapmak daha etkili sonuçlar doğuracaktır.
  • Tüketici ile duygusal bağ kurmalısınız. Tüm bunlar sona erdiğinde geri dönüşleri umduğunuzdan daha fazla olacak.
  • Hızlı hareket etmelisiniz. Bu tip olağanüstü durumlar kararlarınızı gerçekleştirmek için geç kalmayın.
  • Toplumsal faydaya odaklanın. Karantina günlerinde tüketiciye onu düşündüğünüzü gösterin.
  • Her zaman güncel olun. Yenilikleri takip edin, güncelliğinizi koruyun. Dijital rehavete kapılıp işlerinizi aksatmayın.
  • Topluma, tüketiciye, sağlık çalışanlarına, çalışanlarınıza fayda sağlayacak kampanyalar oluşturun.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here