Ana sayfa Dijital Pazarlama Marka Yönetiminde Dikkat Etmeniz Gerekenler

Marka Yönetiminde Dikkat Etmeniz Gerekenler

4
0
  1. Marka adınızın, marka mesajınızla uyumlu olmasını sağlamalısınız,
  2. Rakiplerinizi sürekli izlemelisiniz,
  3. Markanızı öne çıkaran noktaların (point of difference) altını çizmelisiniz,
  4. Bütünleşik pazarlama yaklaşımını benimsemelisiniz,
  5. Her mecrada benzer mesajlar verip, tutarlılığınızı korumalısınız,
  6. Müşterilerinize dokunduğunuz her mecrayı optimize etmelisiniz,
  7. Marka mesajınızı net, sade ve kolay anlaşılır kılmalısınız,
  8. Hedefi on ikiden vurması için doğru konumlandırma yapmalısınız,
  9. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizin ne istediğini iyi bilmelisiniz,
  10. Müşterilerinizin gözündeki marka algınıza paralel bir fiyatlandırma yapmalısınız.

Marka Kişiliği, Marka Yönetiminde En Önemli Unsurlardandır. Markalar da insanlar gibi kimlik ve kişilik sahibidir. Markalar günlük hayatta karşılaştığımız gri kişilikler değil, keskin hatları olan, idealize edilmiş kişiliklerdir. Markanın bir kişiliği ve hikayesi olmalı. CocaCola dünya üzerinden kaldırılsa, 2 hafta sonra kimse ihtiyaç duymayacak. Fakat yaptıkları reklamlar ve sattıkları hikaye ile bu duruma geliyorlar. Kapağı açınca mutlu olacağımız algısı empoze ediliyor.

Örnek Marka Kişilikleri:

  •  Dove: Saflık ve Doğallıktan Yana
  • Harley Davidson: İsyankar
  • Pixar: Sihirbaz
  • Victoria’s Secret: Baştan Çıkarıcı
  • Rolex: İmparator
  • Lonely Planet: Maceraperest
  • Nike: Canlı, Hayat dolu
  • Intel: Başarılı, Kendinden emin
  • Cacharel: Feminen
  • Jack Daniels: Dışa dönük, Erkeksi
  • Apple: Sofistike

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here