Ana sayfa Arama Motorları Etkili Bir Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi İçin 4 Temel Adım

Etkili Bir Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi İçin 4 Temel Adım

Mobil cihaz kullanımının artışı, internet hızındaki artış ve kolay erişilebilirlik ile birlikte sosyal medyanın önemi günden güne artarak devam ediyor.

40
0

Mobil cihaz kullanımının artışı, internet hızındaki artış ve kolay erişilebilirlik ile birlikte sosyal medyanın önemi günden güne artarak devam ediyor. Sadece #Facebook, dünyadaki internet trafiğinin %25’sinden fazlasını elinde tutuyor. Bu istatistikler ile görüyoruz ki SMM stratejileri önemini artırıyor. Bu yazımda #SMM stratejileri oluştururken 4 temel adımı ele almaya çalıştım. Umarım faydalı olur.

1. HEDEF KİTLENİZİ İYİ TANIYIN!

En kıymetli hazinemiz; #zaman . Zamanınızı ve enerjinizi doğru kullanmalısınız. Sizin için en doğru sosyal medya kanallarını belirlemek için hedef kitlenizi iyi #analiz etmeli ve hangi sosyal medya kanallarını, nasıl, ne zaman kullandıklarını öğrenmelisiniz. Sosyal medyadaki hedef kitlenizi daha iyi tanımanız için;

  • Potansiyel müşterilerinizin karakterini analiz edin.
  • Hangi sosyal medya kanallarına ağırlık vermeniz gerektiğini, en çok kullanılan sosyal medya kanallarını araştırmakla başlayın.
  • Hedef kitleniz ile etkileşim kurun ve anlamaya çalışın.
  • Hedef kitleniz için en iyi zamanı analiz edin.

2. HEDEFİNİZİ KOYUN!

Ne yapmak istiyorsunuz? Bilinirliliğinizi mi artırmak istiyorsunuz? Satışlarınızı mı artırmak istiyorsunuz? Networkünüzü mü geliştirmek istiyorsunuz?

Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez. Hedefinizi belirlemek çok önemlidir. Hedefinizi belirlerken aşağıdaki temellere dayalı olduğuna dikkat etmelisiniz.

  • Açık ve net bir hedefiniz olmalı.
  • İlerleyişinizi izleyebileceğiniz ve ölçümlendirebileceğiniz bir hedefiniz olmalı.
  • Pembe rüyalara kapılmak yerine, ulaşabileceğiniz ve gerçekçi hedefleriniz olmalı.

Genel olarak stratejileri belirlerken aşağıdaki hedeflerin göz ardı edilmemesi çok yönlü çalışmanın faydalarını getireceğini düşünüyorum.

  • Marka bilinirliliği
  • Ürün ve hizmetlerin tanıtımı
  • Ürünler hakkında hedef kitlenin görüşünün alınması
  • Geri dönüş oranını artırmak
  • Web sitenize yeni ziyaretçilerin gelmesini sağlamak.

3. BAŞARI İÇİN NEYİ ÖLÇÜMLENDİRMELİSİNİZ?

Ne olursa olsun, hangi iş ile ilgilenirseniz ilgilenin ölçüm en önemli unsurdur. Yapacağınız çalışmanın gelişimi ancak ölçümlendirme ile olabilir. SMM’de aşağıdaki metriklerin ölçümlendirilmesi önemlidir.

  • Web sitenize yönlendirilen trafik
  • Etkileşim/Erişim
  • Topluluk büyümesi ve etkileşimi
  • Duyarlılık
  • Geri dönüş

Yapılacak olan raporlamalar ve analiz ile birlikte stratejinizde revizelere gidebilir, optimize edilmesi gereken noktaları görebilirsiniz.

“Pazarlama stratejileri yaşayan organizmalar gibidir. Devamlı geliştirilmeli ve güncellenmelidir. Ancak bu sayede yok olmaktan kurtulabilir ve başarı ile devam edebilir.”

4. İÇERİK HER ŞEYDİR!

Sosyal medya pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde en önemli unsur içeriktir. İçerik üretmekteki en önemli amaç etkileşim ve erişimdir. Kullanıcıların en fazla etkileşimde bulunduğu içerik türleri aşağıdaki gibi sıralanabilir.

  • İnsanların problemlerini çözen eğlenceli ve işe yarar içerikler.
  • Bilinirliliği yayan içerikler.
  • Listeler.
  • Çekilişler, yarışmalar ve bedava şeyler.
  • Kuponlar ve promosyonlar.

ORHAN GAZİ CAN | Dijital Pazarlama Uzmanı

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here