Ana sayfa Arama Motorları Dönüşüm İlişkilendirme Modeli Nedir?

Dönüşüm İlişkilendirme Modeli Nedir?

1624
0

Bir kullanıcı sitenizde birden fazla arama yapabilir, farklı sayfalarınızda vakit geçirebilir, birden fazla reklamınız ile etkileşimde bulunabilir. İlişkilendirme modeli seçerek de dönüşümlerinizin hangi yollardan geçerek gerçekleştirildiğini öğrenebilirsiniz. Dönüşümü müşterinin ilk tıklamasıyla, son tıklamasıyla veya birden fazla tıklamadan oluşan bir kombinasyonla ilişkilendirebilirsiniz.

İlişkilendirme modeli ile reklamlarınızın performansını daha iyi ölçebilir, kullanıcılarınızın nasıl müşteriniz halini geldiğini raporlayabilir ve optimizasyonlarınızı bu yönde yapabilirsiniz. İlişkilendirme modeli her reklam modeli için uygun değildir. Yalnızca arama ağı ve alışveriş reklamlarındaki tıklamalarda kullanılabilir.

İlişkilendirme Modeli

Son Tıklama Modeli:

Dönüşüm kredisinin hepsini son tıklanan reklama ve karşılık gelen anahtar kelimeye vererek tüm satışı ve o satışın değerini son reklam kredisine yazar. Kullanıcı üç reklama tıklamış ve üçüncü reklamda dönüşüm gerçekleştirmiş ise eğer birinci ve ikinci tıklamaların o satışa hiçbir karının ve faydasının olmadığını düşünür ve o tıklamaları göz ardı eden ilişkilendirme modeli diyebiliriz.

İlk Tıklama Modeli:

Dönüşüm kredisinin tamamını ilk tıklanan reklama ve karşılık gelen anahtar kelimeye verir. Yani kullanıcının reklamlarınıza kaç kere tıklayıp da dönüşümü gerçekleştirdiği ile pek ilgilenmez. Bu ilişkilendirme modeli için kullanıcının ilk tıklaması önemlidir. Ve tüm satış değerini ilk reklam tıklamasına yazar.

Doğrusal Model:

Dönüşüm kredisini yol boyunca gerçekleşen tüm reklam tıklamalarına eşit olarak dağıtır. Dönüşüm işleminde bütün reklam tıklamalarının payı olduğunu düşünerek gerçekleşen satış işleminden hepsini sorumlu tutar.

Zamana Bağlı Azalma Modeli:

Dönüşüm gerçekleşmeden önceki, son zamanlarda yapılan reklam tıklamalarının daha kıymetli olduğunu, dönüşüm işlemine en çok katkının o tıklamalar olduğunu düşünür. Dönüşüme daha yakın zamanda gerçekleşen tıklamalara daha fazla kredi verir. Kredi, “7 günden öncekilere kredinin yarısı” yöntemiyle dağıtılır. Yani dönüşümden 8 gün önce gerçekleşen tıklama, 1 gün önce gerçekleşen tıklamanın yarısı kadar kredi alır.

Konuma Dayalı Model:

Bu ilişkilendirme modeli için önemli sayılan reklam tıklamaları ise hem ilk tıklama hem de en son yapılan tıklamalardır. İlk ve son reklam tıklamalarına%40’ar kredi verir. Geri kalan %20’yi de arada gerçekleşmiş olan reklam tıklamalarına eşit olarak dağıtır. Örneğin bir dönüşümün değeri 100 TL olsun ve kullanıcı 4 reklam tıklaması gerçekleştirdikten sonra müşterimiz haline dönüşerek satın alma işlemini gerçekleştirmiş olsun. Burada birinci tıklamaya 40 kredi, sonuncu tıklamaya 40 kredi ve arada gerçekleşmiş olan üçüncü ve dördüncü reklam tıklamasına da 10’ar kredi verir.

Veriye Dayalı Model:

Dönüşüm işlemleri sonucunda kredi dağılımı yaparken Google arama tıklama ve dönüşümleri inceleyerek size özel bir ilişkilendirme modeli oluşturur. Oluşturduğu bu ilişkilendirme modeli sayesinde de alışveriş değerini dönüşümden önceki reklam tıklamalarına dağıtır. Hesabınızın verilerini kullanarak dönüşüm yolu boyunca her bir anahtar kelimenin gerçek katkısını hesaplama özelliğiyle diğer ilişkilendirme modeli ile farklılık gösterir.

Bu özelliği kullanabilmek için hesabınızda yeterli miktarda veri olması gerekmektedir. Genel bir kural olarak bu modelin kullanılabilmesi için;

  • Hesabın Google Arama’da en az 15.000 tıklama,
  • 30 gün içinde de en az 600 dönüşüm elde etmiş olması gerekiyor.

Yeterli veri hesabınızda yok ise veriye dayalı ilişkilendirme seçeneğini hesabınızda göremezsiniz. Veriye dayalı ilişkilendirme modelini bir süre kullandınız fakat sonrasında hesabınızda bulunan verileriniz;

  • 10.000 tıklama
  • 30 gün içerisinde 400 dönüşüm

Altına düşer ise bu modeli kullanmaya devam edemezsiniz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here